موتورهای جست و جو شما را پیدا نمیکنند؟
#1
Note 
اگر کارآفرینی هستید که کسب وکارتان برای ارتباط بیشتر با مشتریان به حضور پرقدرت در فضای اینترنت بستگی دارد، باید برای موضوع بهینه سازی وب سایت جهت اولویت در رتبه بندی نتایج موتورهای جست وجو (Search Engine Optimization) اهمیت قائل شوید.
هدف SEO نه تنها یافتن و نشان دادن وب سایت شما و صفحات آن در موتورهای جست وجو، بلکه رتبه بندی و قراردادن محتوا و نام سایت شما در ابتدای صفحه نتیجه جست وجو است.
فرآیند این بهینه سازی عملی یکباره نبوده و باید مراقبت، تنظیم و نظارت های دائمی در این خصوص صورت پذیرد.
برای مثال گوگل در این رتبه بندی بسیار سخت گیرانه عمل می کند. لینک های نامربوط، محتوای کم ارزش و طراحی ضعیف، تنها برخی از عواملی هستند که بسیاری از سایت ها هرگز در صدر نتایج این موتور جست وجو قرار نمی گیرند. بنابراین آنچه در گذشته برای کسب و کارها سودمند بوده الزاما امروز نیز موثر نخواهد بود و حتی ممکن است به زیان نیز باشد.

امروزه استراتژی های موفق SEO متشکل از عوامل مختلفی نظیر برندسازی، بهینه سازی موبایلی، بازاریابی محتوا و یکپارچه سازی رسانه های اجتماعی است. اکنون زمان آن رسیده است که استراتژی خود را بر این واقعیات منطبق کنید و به همین دلیل خوب است نکاتی که ضامن موفقیت سایت ها از نظر SEO می شود را مد نظر قرار دهیم.
1. بهینه سازی موثر جهت موتورهای جست وجو از سه اصل تشکیل می شود: لینک ها، محتوا و رسانه های اجتماعی. اهمیت موضوع در ایجاد ارتباط صحیح میان این اجزا است. محتوا باید کاملا متمرکز بر نیازهای مخاطبان و در راستای اهداف سودآور باشد. رسانه های اجتماعی پیام این دسترسی را
بزرگ نمایی کرده به موتورهای جست وجو این سیگنال را می رسانند که مخاطبان محتوای سایت شما را با ارزش می دانند. از سوی دیگر لینک سایت شما در سایت های باکیفیت و معتبر نیز این پیام را می رساند که شما یک سایت قوی و قابل اطمینان هستید.
2. بهینه سازی موبایل: با به روز رسانی هایی که موتورهای جست وجو به خصوص گوگل صورت داده اند، سایت هایی که در استراتژی خود کاربران موبایل را در نظر نگرفته باشند به سختی SEO موفقی خواهند داشت. این رویکرد شامل طراحی ریسپانسیو وبسایت (Responsive Design) و محتوای موبایلی است که
برنامه نویسان به سفارش مدیران سایت ها این امکان را فراهم می آورند. به طور قطع از دیدگاه تجاری باید بر این ویژگی ها سرمایه گذاری کرد، چرا که برای مثال نیمی از مردم آمریکا گوشی تلفن همراه هوشمند و بیش از یک سوم آنها تبلت دارند و طراحی ریسپانسیو این قابلیت را می دهد که وب سایت شما در هر نوع و اندازه دستگاه همراه به خوبی باز و دیده شود. استراتژی محتوای موبایلی نیز این امکان را می دهد که محتوای وب سایت براساس فضا، نیازها و رفتار کاربر موبایل بهینه سازی شود.
3. رسانه های اجتماعی: شبکه های اجتماعی مانند گوگل پلاس یا فیس بوک نقش بسیار حائز اهمیتی در بهینه سازی سایت در موتورهای جست وجو دارند. گوگل وابستگی شدیدی به علائم و رفتارهای انسانی مانند به اشتراک گذاری ها و اشارات مختلف به یک سایت در شبکه های اجتماعی دارد. اگر شما هنوز از بازاریابی قدرتمند رسانه های اجتماعی برای معرفی و به اشتراک گذاری محتوای سایت و برندتان بهره نبرده اید، بهتر است هم اکنون دست به کار شوید. ساده ترین راهکارهای ایجاد صفحات در گوگل پلاس و فیس بوک و... و ایجاد ماژول های اشتراک گذاری در خود سایت است.
4. هدف گذاری روشنی داشته باشید: به این ترتیب از ابتدا می توانید بازگشت سرمایه (RoI) از برنامه ریزی ها و اقدامات را به طور ملموسی اندازه گیری کنید. با گام های ساده شروع کنید، اما از این کار چشم پوشی نکنید. برای مثال تصمیم بگیرید در مدت 30 روز میزان بازدید سایت خود را از 100 به 300 بازدید در روز افزایش دهید. برای این کار ممکن است نیاز باشد تمرکزتان را بر محتوای یک یا چند صفحه خاص از سایت که بیشتر مورد نظر مخاطبانتان است افزایش دهید.
5. بررسی و سنجش مداوم: رتبه بندی های موتورهای جست وجو و ترافیک وبسایت خود را مرتبا زیر نظر داشته باشید تا میزان تاثیرگذاری واژه ها و عبارات کلیدی و استراتژی هایی را که در این بهینه سازی به کار برده اید ارزیابی کنید. در صورت لزوم تغییراتی ایجاد کنید و نتایج این تغییرات را بیازمایید و آن را در جایی شبیه محیط اکسل برای مقایسه های کاربردی ذخیره کنید.
همچنان که برنامه ارتقای SEO شرکت تان را توسعه می دهید به یاد داشته باشید که مجموعه این اقدامات به 2 عامل مهم بستگی دارند: یکپارچگی و تعادل. لازم است با مشورت برنامه نویسان متخصص بر تمام اقدامات کلیدی سرمایه گذاری کنید– از کیفیت کدنویسی، نسبت به کارگیری کد و کلمات در هر صفحه، ایجاد لینک ها و توسعه بسترهای اجتماعی در فضای مجازی – و همواره این اصل را در نظر داشته باشید که مجموعه این اقدامات مکمل یکدیگرند. برنامه ریزی تان را با شناخت نقاط قوت و قابل بهبود شرکت بهینه سازی کنید و بر کانال هایی که شما را به مخاطبانتان نزدیک تر می سازد تمرکز کنید. به این ترتیب رتبه خوبی در نتایج جست وجو های اینترنتی خواهید داشت.
منبع: Entrepreneur

چطور امضا کنم؟  Huh
پاسخ
ایجاد موضوع جدید   پاسخ به موضوع  

موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  آموزش اجرای اپلیکیشن های پیام رسان در کامپیوتر Download95 1 1,027 03-08-2015 ساعت 10:24
آخرین ارسال: SOFTAFZAR
Note آفیس 2016 در راه است THE KNIGHT 0 506 24-01-2015 ساعت 19:49
آخرین ارسال: THE KNIGHT
Note فیلترینگ هوشمند در راه است THE KNIGHT 0 330 15-11-2014 ساعت 11:52
آخرین ارسال: THE KNIGHT
Note رقیب گوگل آمازون است! THE KNIGHT 0 522 21-10-2014 ساعت 09:13
آخرین ارسال: THE KNIGHT
Note ايران صربستان را هم شکست داد W!N 1 479 14-09-2014 ساعت 21:00
آخرین ارسال: Daniel
Note ارایه سامانه پیامکی و خطوط 11 و 10 رقمی رایگان rayehe 1 377 14-09-2014 ساعت 20:54
آخرین ارسال: Daniel
Note ایران به مقام ششم جهان در المپیاد کامپیوتر رسید THE KNIGHT 1 441 05-08-2014 ساعت 15:25
آخرین ارسال: SAMAN ELITE
Note آلمان رکورد تعداد توییت را شکست! THE KNIGHT 0 284 12-07-2014 ساعت 14:02
آخرین ارسال: THE KNIGHT
Note اجرای فاز نخست اتصال به شبکه ملی THE KNIGHT 2 392 24-06-2014 ساعت 22:47
آخرین ارسال: C0der
Note چت بین زن و مرد حرام است THE KNIGHT 2 465 11-06-2014 ساعت 14:15
آخرین ارسال: WWWorker

کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع:   1 مهمان