همه چیز درباره آلبرت وسکر
#1
Note 
[تصویر:  files_articles__Wesker-0002%5Bw500h281mr...ize%5D.jpg]

بیشتر بازی هایی که به موفقیت می رسند، اغلب دارای برگ برنده ای هستند. حال این برگ برنده ممکن است گرافیک بازی، صداگذاری خوب، شخصیت پردازی فوق العاده و یا گیم پلی منحصر بفرد باشد. به همین علت بازیسازان سعی می کنند علی رغم ایجاد تغییرات متعدد در بازی ها، این برگ برنده ها را حفظ و به مرور زمان آنها را اصلاح کنند. با این حال در این بین بازی هایی پیدا می شوند که علاوه بر همه ی موارد ذکر شده، دارای یک شخصیت پردازی فوق العاده نیز میباشند. همین شخصیت پردازی خوب باعث می شود تا گیمر با آن بازی و شخصیت های آن ارتباط برقرار کند و در نهایت برقراری ارتباط میتواند تا حدود زیادی در روند زندگی همان فرد تاثیر گذار باشد. به طوری که حتی رفتار و جملات شخصیت محبوب خود را سرلوحه ی کارهای خود قرار می دهد و تا حدود زیادی سعی می کند خودش را در شخصیت محبوبش پیدا کند.

بدون شک Resident Evil جزو معدود بازی هایی هست که شخصیت پردازی پیچیده ای دارد. این شخصیت پردازی به قدری پیچ و تاب دارد که از سال 1996 تا به امروز تغییر خاصی در بین شخصیت های اصلی در خود ندیده است. در میان این همه شخصیت برجسته ی این بازی، کسی که بیشتر از همه نظر دیگران را به خود جلب می کند آلبرت وسکر میباشد. او به عنوان یکی از شخصیت های منفی سری شناخته می شود. با این حال به مرور زمان اتفاقاتی رخ می دهد که باعث می شود او از یک چهره ی منفی ساده، به مهمترین شخصیت کل بازی تبدیل شود. هدف او مانند بسیاری از شخصیت های منفی، حکومت بر نسل بشر است. با این حال روش ها و الگوهای رفتاریش با اکثر شخصیت های منفی تفاوت هایی دارد. بدون شک یکی از مهمترین تفاوت های او با سایر شخصیت های هم رده اش، صبر بسیار بالای او برای انجام نقشه هایش می باشد. خصوصیات اخلاقی و رفتاری باعث می شود تا تفاوت های عمده ای با بقیه داشته باشد.

گاهی لبخند های کوتاهش ما را به چندین سال پیش می برند و گذشته ی خودش را برای ما یادآوری می کند و گاهی مارا برای یک حادثه ای آماده می کند. اما در پشت همان لبخند ساده، کینه و خشم فراوانی برای انتقام پنهان است. او بسیار سیاس و آینده نگر می باشد. همیشه تدبیر بالای او باعث می شود تا در انجام اهداف خود عجله ای نداشته باشد. او شاید چندین سال را برای رسیدن شرایط ایده ال صبر کند و در همان موقع نقشه اش را عملی کند. در کنار این ها او یکی از پر رمز و رازترین شخصیت های بازی نیز به شمار می رود. او را میتوان به عنوان یکی از بی رحم ترین شخصیت های بازی قلمداد کرد. به طوری که در راه رسیدن به هدفش ممکن است نزدیکترین اطرافیان خود را قربانی کند. شاید به همین علت است که او را درشمار خائن ترین شخصیت های بازی های رایانه ای قرار میدهند.

اما چرا باید چنین شخصیتی که اینقدر بد است و کاری جز تخریب و کشتن انجام نمی دهد، به عنوان یک شحصیت محبوب تلقی شود؟ شاید در ذهن اکثر گیمر ها شخصیت های منفی زیادی باشند که در عین منفی بودن، محبوب هستند. بدون شک شخصیت کریتوس در سری God Of War نمونه ی بارز این حالت است. با این اوصاف، علت اصلی محبوبیت کریتوس تنها حرکات او نیست. شاید کریتوس در اول کار یک شخصیت منفی تلقی شود. اما با گذشت زمان و مشاهده ی زجرهایی که او برای جبران گذشته ی ننگینش میکشد، تا حد زیادی بازیباز با شخصیت کریتوس ارتباط برقرار می کند و در دلش جا باز می کند.

با در نظر گرفتن این مثال متوجه میشویم که وسکر اصلا در طول عمر خود کار مثبتی انجام نداده است. شاید با کارهای او یک بخش فاسد از بین رفته باشد اما او با سیاست های خود محیطی بدتر از همان بخش فاسد تشکیل داده است. با قرار دادن همه ی اینها در کنار هم، همان سوال دوباره مطرح می شود که چرا چنین شخصیتی که به طور کامل منفی است، جزو شخصیت های محبوب قرار میگیرد؟ شاید در یک نگاه سطحی، ظاهر و به عبارتی تیپش مورد پسند قرار بگیرد. اما اگر با دید عمیقی به این شخصیت نگاه کنیم متوجه میشویم که تنها ویژگی ظاهرش نمی تواند حکم محبوبیت او او را داشته باشد. با در نظر گرفتن همه ی شرایط ذکر شده، این مقاله سعی می کند تا شما را به جواب این سوال مهم برساند.
bazicenter.com

پاسخ
ایجاد موضوع جدید   پاسخ به موضوع  

موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Note بازی خاطره انگیز نورهود (The NeverHood) Hossein-McLaren 1 756 14-08-2014 ساعت 00:49
آخرین ارسال: Hossein-McLaren

کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع:   1 مهمان